Sistemul de incalzire si aer conditionat are rolul de a incalzi masina si de a o raci vara. Sistemul A/C ofera o functie in plus iarna: dezghetarea. Sistemul de incalzire este format din radiator, ventilator si furtunurile care conduc caldura de la motor inspre habitaclu. Sistemul A/C functioneaza similar cu cel de incalzire: trimite lichidul de racire catre ventilator care mai departe trimite aer rece in masina.
Cum ne dam seama daca in sistemul de incalzire si AC nu functioneaza corect?
- Cand A/C sufla aer putin mai rece decat cel din exterior
- Aerul suflat miroase diferit; umed, a igrasie
- Masina nu se incalzeste iarna decat greu/putin peste temperatura aerului exterior
- Degivratorului ii ia mai mult timp sa dezghete, emite aer mirositor sau nu functioneaza deloc
- Incalzirea si A/C functioneaza numai daca masina este in miscare si cand sta pe loc se opreste
- Sistemul de incalzire distribuie aer rece si A/C aer cald
- La viteza maxima a ventilatorului nu se simte un curent puternic
- Degivratorului ii ia mai mult timp sa dezghete, emite aer mirositor sau nu functioneaza deloc
De ce este importanta verificarea:
Cu timpul cele doua sisteme (de incalzire si A/C) imbatranesc; furtunele si tevile se pot infunda si apar scurgeri de lichid. Intretinerea acestora va mentine confortul in masina.
Controlul celor 2 sisteme implica:
- Examinarea ventilatorului
- Verificarea nivelului lichidului de racire, furtunelor, capacului de presiune si a termostatului
- Testarea curelei de la compresor A/C
- Verificare de intepaturi sau alte daune
- Sistemul de incalzire distribuie aer rece si A/C aer cald
- Examinarea presiunii sistemului de racire
- Compararea presiuni masurate a instalatiei A/C cu specificatia producatorului.
- Testarea sistemului A/C pentru fisuri in radiator