Distributia masinii se refera la acele subansambluri ale motorului care au rolul de a sincroniza componentele responsabile de timpii de functionare ai motorului - admisie, compresie, detenta si evacuare - cu pozitia supapelor si cilindrilor.
Schimbarea kit-ului de distributie
Componentele care se schimba la distributia moderna a motoarelor sunt: cureaua dintata de antrenare, rola de ghidare, rola intinzatoare si pompa de apa, antrenata de cureaua de distributie.
Intervalele de schimbare a distributiei variaza de la 60.000 km si 4 ani pana la 90.000 km si 5 ani. Momentul schimbarii kit-ului este specificat in manualul autovehiculului si depinde de motorizare dar uneori si de modul in care a fost condusa masina (condus normal sau intens).
La motoarele care au lant de distributie in loc de curea, schimbarea se face la intervale mult mai mari. Distributiile pe lant se vor schimba la intervale de timp mult mai lungi, de obicei la peste 180.000 km. Exista masini la care lantul de distributie nu trebuie schimbat niciodata.
Daca distributia nu este inlocuita la timp, in urma ruperii curelei de distributie, supapele deschise vor fi lovite de pistoanele aflate inca in miscare. Te poti alege cu supape indoite, cu distrugerea chiulasei, fisurarea blocului motor, spargerea pistoanelor, ruperea bielelor sau deformarea vilbrochenului. Nu prea sti dinainte cat de mare este paguba decat daca demontezi motorul. Se poate intampla sa fie mai ieftin sa schimbi motorul cu totul sau chiar masina, decat sa il repari.